Powered by RND
PoddsändningarNäringslivSveriges Marknadschefer
Lyssna på Sveriges Marknadschefer i appen
Lyssna på Sveriges Marknadschefer i appen
(2 266)(249 698)
Spara kanal
väckarklocka
Sleeptimer

Sveriges Marknadschefer

Podcast Sveriges Marknadschefer
Martin Matiesen och Sandra Modée
Djupdykande samtal med inspirerande marknadschefer. Arbetar du med marknadsföring? Lyssna och lär dig mer om hur några av Sveriges främsta marknadschefer tänker...

Tillgängliga avsnitt

5 resultat 13
  • #13 Karolina Åhs Karlsson - Head of Marketing & E-commerce på Elgiganten
    I detta avsnitt av Sveriges Marknadschefer får vi en inblick i Elgigantens marknadsföringsstrategier tillsammans med deras Head of Marketing & E-commerce, Karolina Åhs Karlsson. Karolina berättar bland annat om: - Vad som lockade henne att börja på Elgiganten - Den starka företagskulturen på Elgiganten - Hur hennes team inom marknad och eCom är uppbyggt - Varför de har valt en prestationsbaserad modell med sin mediebyrå - och hur det fungerar i praktiken - Hur butikerna och e-handel samverkar för att skapa effektiva marknadsföringskampanjer - Vikten av kundklubben och dess roll för att bygga kundlojalitet - Att hitta rätt mediamix och arbeta med ekonometrisk modellering för att optimera sin marknadsföring - En kampanj som inte gick som planerat och lärdomarna från det - Varför Elgiganten har fått utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete - Hur Karolina främjar kompetensutveckling i sitt team - Elgigantens användning av sociala medier och ambassadörer för att stärka varumärket - Betydelsen av att kunna lita på sitt team Varmt välkommen att lyssna! Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée Producent: Peder Groth, Dogwood AB Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/
    --------  
    34:14
  • #12 Lennart Schultz - Marknadschef på Reitan Convenience Sverige (Pressbyrån, 7-Eleven & PBX)
    Lennart Schultz, Marknadschef på Reitan Convenience Sverige, berättar bland mycket annat om: - Hur man med hjälp av positionering kan lyckas differentiera två konsumentvarumärken som är så pass lika - Hur hans marknadsteam och förlängda team ser ut - Skiftet mot att fokusera mer på mat och dryck i butikerna - Varför de inte arbetar med målgrupper - Vad som har kännetecknat några av de mest framgångsrika kampanjerna de har gjort - Hur de arbetar med sociala medier och varför de historiskt inte varit en avgörande del i mediemixen - Hur Reitan Convenience Sverige arbetar med sina kampanjer och varför de inte arbetar speciellt mycket med briefer - Om att hitta lager av kreativ kommunikationen och en fungerande kreativ process - Varför de aldrig testar kampanjer innan lansering - Om “Informationsbyrån” och sitt mätsystem för att kunna tracka konsumenter i deras fysiska butiker - Visionen om att bli världens mest värderingsstyrda företag - Om Pressbyrån PBX och vikten av att testa - Vikten av att ha en nära och positiv relation med externa byråer för att bättre kunna ifrågasätta - Hur de har anammat AI i sitt arbete Varmt välkommen att lyssna! Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée Producent: Peder Groth, Dogwood AB Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/
    --------  
    26:12
  • #11 Staffan Ekstam - Marknadschef på McDonald's
    Staffan Ekstam, Marknadschef på McDonald's, berättar bland mycket annat om: - Sin långa och spännande resa på McDonald’s och ur marknaden för snabbmat har förändrats 🍟 - Varför han inte kan svara på frågan om hur hans team ser ut - Att gå från lokala marknadsteam i Norden till en ny nordisk marknadsfunktion där alla sitter i molnet ☁️ - Att vara ett globalt varumärke men att samtidigt vara ett lokalt företag - Att få ihop kanal- och mediemixen - Att hitta balansen mellan varumärkeskampanjer vs mer produktnära kampanjer - Vilka byråer McDonald’s i Norden valt att arbeta med - Varför McDonald’s valt att löpande dela affärsdata med sina byråpartners - Kampanjen “Gröna kuvertet” och värdet av att också arbeta analogt - Feel Good Marketing Awards och hur McDonald’s arbetar med att dela erfarenheter och “success stories” internt - Hur McDonald’s arbetar med lokala marknadsstyrelser - Vikten av att bygga varumärke och hur varumärkesbyggande kampanjer ofta har en direkt effekt på försäljningen - Kulturen på McDonald’s - En kampanj som han alltid kommer att komma ihåg Varmt välkommen att lyssna! Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée Producent: Peder Groth, Dogwood AB Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/
    --------  
    39:45
  • #10 Cecilia Kroon - Marknadschef på Lyko
    Cecilia Kroon, Marknadschef på Lyko, berättar bland mycket annat om: - Hur det första halvåret på Lyko har varit - Lykos plan för att fortsätta växa - Rollen som marknadschef på Lyko och hur marknadsavdelningen är uppbyggd - Varför Lyko valt att arbeta med en mediebyrå för medieköpen “offline” men valt att äga all onlineannonsering in-house - Dokumentet “Excel from Hell” och hur Lyko håller ihop alla kampanjer - Hur marknadsföringen kan skilja sig åt mellan olika marknader och hur man får ihop helheten - Attributions-utmaningar och att utvärdera kampanjer och marknadsföringen - Varför det är viktigt att sätta en vinnande tonalitet - Hur Lyko använder verktyget Winningtemp för att skapa välmående och framgångsrika team - Kulturen på ägarledda bolag - Lykos AI-assistent - Lykos community “Lyko Social” och kraften i användargenererat innehåll - Vikten av att avsätta tid för kompetensutveckling hos alla i marknadsteamet Varmt välkommen att lyssna! Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée Producent: Peder Groth, Dogwood AB Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/
    --------  
    35:43
  • #9 Stina Melin - Marknadschef på Sveriges Annonsörer (specialavsnitt)
    Stina Melin, Marknadschef på Sveriges Annonsörer, berättar bland mycket annat om: - Om att “fira nyår” mitt i sommaren - Att Sveriges Annonsörer fyller 100 år och hur man håller sig relevant under ett sekel - Vad man får som medlem i Sveriges Annonsörer - Fördelarna med att “Effektcertifiera” sig själv, sin marknadsavdelning och sin ledningsgrupp - Eventet 100-wattaren och arbetet med att analysera vilken marknadskommunikation som ger den bästa effekten - Vad man bör göra om man är ny i marknadschefsrollen - Återkommande frågeställningar som medlemmar ställer till Sveriges Annonsörers marknadsjuridiska rådgivning - Initiativet CommToAct och hur kommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle - Eventet EFFDay som är en inspirationsdag på temat effekt Varmt välkommen att lyssna! Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée Producent: Peder Groth, Dogwood AB Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/
    --------  
    26:53

Fler podcasts i Näringsliv

Om Sveriges Marknadschefer

Djupdykande samtal med inspirerande marknadschefer. Arbetar du med marknadsföring? Lyssna och lär dig mer om hur några av Sveriges främsta marknadschefer tänker kring sin marknadsföringsstrategi, sitt marknadsteam och sin marketing tech-stack. Programledare är Martin Matiesen och Sandra Modée.
Podcast-webbplats

Lyssna på Sveriges Marknadschefer, The Diary Of A CEO with Steven Bartlett och många andra poddar från världens alla hörn med radio.se-appen

Hämta den kostnadsfria radio.se-appen

  • Bokmärk stationer och podcasts
  • Strömma via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Stödjer Carplay & Android Auto
  • Många andra appfunktioner
Sociala nätverk
v7.2.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 1/14/2025 - 2:48:46 PM