Powered by RND
PoddsändningarNäringslivDigital Marknadsföring med Tony Hammarlund
Lyssna på Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund i appen
Lyssna på Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund i appen
(2 266)(249 698)
Spara kanal
väckarklocka
Sleeptimer

Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund

Podcast Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund
Tony Hammarlund
Tony intervjuar branschexperter och ledare inom digital marknadsföring för att lära sig nya ämnen och ge en inblick i vad som krävs för att bli en digital markn...
Mer

Tillgängliga avsnitt

5 resultat 141
  • Algoritmer, nya beteenden och andra trender i sociala medier – Cecilia Victoria Kärrberg #135
    Avsnitt 135 med Cecilia Victoria Kärrberg om de största trenderna i sociala medier just nu. Och hur de olika kanalerna utvecklas. Du får i avsnittet höra om de stora trender Cecilia ser och vad de innebär för marknadsförare, kommunikatörer och företag. Allt från algoritmer och social search till vad som händer på de olika plattformarna och hur våra beteenden förändras. Och vi pratar en hel del om nya verktyg, format och funktioner. Du får dessutom höra om: Hur algoritmerna utvecklas och vad det innebär Trender i innehållstyper och innehållsformat Hur olika generationer använder sociala medier Plattformarnas fokus på kreatörerna Och vad AI kan komma att betyda för social Om gästen Cecilia Victoria Kärrberg är grundare av och driver sociala medie-byrån Digitalsnack som hjälper företag, organisationer och kommuner att lyckas med sociala medier. Hon är en av Sveriges mest anlitade föreläsare kring sociala medier. Och du kanske känner igen henne från podden Digitalsnack där hon pratar om allt inom sociala medier. Sist men inte minst så är Cecilia med i min expertpanel. Tidsstämplar [2:44] Större trender i sociala medier just nu [9:47] Social search och nya sökbeteenden [19:04] Nyheter i sociala medier, män vs kvinnor [28:32] Utveckling och nyheter på plattformarna [32:32] Kreatörerna i fokus i sociala medier [38:00] Algoritmer, trender och experiment [46:52] Ännu mer AI i sociala medier [55:23] Innehållstyper, format och trender Länkar Cecilia Victoria Kärrberg på LinkedIn Digitalsnack (webbsida) Digitalsnack (podd) Apple Podcasts / Spotify Vad social search är och hur innehåll optimeras för det – Sara Öhman #105 - Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund (podd) Analys tillsammans med Internetstiftelsen om Svenskarna & Sociala medier 2024 - Digitalsnack (podd) Sammanfattning av Svenskarna och Sociala medier 2024 - Digitalsnack (artikel) Svenskarna och internet 2024 - Internetstiftelsen (rapport) The Biggest Social Media Updates for 2024 - Plann (artikel) Social media trends 2024 - Hootsuite (rapport) Confetti (samarbete) Digitalenta (samarbete)
    --------  
    1:01:38
  • AI-verktyg, agenter och att bli AI-first som marknadsförare – Sibbe Silvén #134
    Avsnitt 134 med Sibbe Silvén om de viktigaste AI-nyheterna under året så här långt, allt från nya AI-verktyg till AI-agenter. Och trender han ser. Du får i det här avsnittet höra om allt från de viktigaste AI-nyheterna som alla marknadsförare behöver ha koll på. Till AI-verktygen du måste testa och vad Sibbe själv använder i sitt jobb som marknadsförare och innehållsskapare. Och de fyra områden där han ser att AI ger störst effekt för marknadsförare... Du får dessutom höra om: De största nyheterna från OpenAI och Google Hur bildgenererings-verktygen har utvecklats Vad AI-agenter är och vad de kan göra Hur du blir AI-first som marknadsförare Och varför det är så viktigt att använda AI privat Om gästen Sibbe Silvén är Head of AI på, och medgrundare till, marknadsföringsbyrån Bright Mind Agency. Han är också en av Sveriges mesta AI-entusiaster. Vid sidan av rollen på Bright Mind Agency delar Sibbe bland annat AI-nyheter i både sin podd och på LinkedIn. Och han håller kurser och föreläser mycket kring AI på allt från Berghs och TUC till Breakit Akademi. Tidsstämplar [2:28] Största AI-nyheterna under 2024 (så här långt) [8:38] Nyheter från OpenAI, Google och Apple [16:13] AI-nyheter för marknadsförare [20:03] Adobe Creative Suite vs Canva [24:53] Analysera smartare med generativ AI [27:44] Vad AI-agenter är och vad de kan göra [35:48] AI-verktygen Sibbe (och jag) använder [47:22] 4 viktiga områden att använda AI inom [54:52] AI-first är och tips för att lyckas med AI Länkar Sibbe Silvén på LinkedIn Bright Mind Agency (webbsida) Bright Prompt generator (resurs) Bright Image Prompt generator (resurs) Stay Bright AI-Körkort (resurs) Sibbes AI-verktyg - Topp-10 ChatGPT Canva CapCut Perplexity Captions Flux/Replicate Arc (webbläsare) Elevenlabs Suno HeyGen Mina favoritverktyg Gemini Adobe Firefly Adobe Photoshop Midjourney Descript Zapier Confetti (samarbete) Digitalenta (samarbete)
    --------  
    1:02:28
  • Consent modes, Key events, tredjepartskakor och GA4-nyheter – Martin Winberg #133
    Avsnitt 133 med Martin Winberg om de viktigaste nyheterna och nya funktionerna inom analytics i år. Och hur de påverkar oss marknadsförare. Du får i det här avsnittet höra om allt från vad som har hänt kring Googles Consent Mode v2 sedan det lanserades. Till introduktionen av begreppet Key events (nyckelhändelse) i Google Analytics 4, vad det innebär och varför Google gör namnbytet. Du får dessutom höra om: Microsofts lansering av sitt consent mode Vad jag och Martin tycker om Key events Att Google tvärvänder kring tredjepartskakor Och varför det är så viktigt för branschen Plus att vi pratar om nya funktioner i GA4. Och vilka som är våra favoriter Om gästen Martin Winberg är expert inom digital analys och en av grundarna av byrån 56K Digital som arbetar med digital marknadsföring och digital analys. Han har arbetat med digital marknadsföring och analys i över 10 år. Och jobbar idag mycket med teknisk implementation. Han sitter dessutom med i min expertpanel. Tidsstämplar [2:27] Så har det gått med Google Consent Mode v2 [5:54] Microsoft Consent Mode [8:25] Konsekvenser, juridik och implementations-tips [13:17] Key Events vs Conversions [21:42] Google behåller tredjepartskakorna i Chrome [29:04] Vad det betyder att tredjepartskakorna blir kvar [33:55] Nya funktioner i GA4 + våra favoriter [44:17] Primary channel group, Tag Diagnostic Tool och önskningar Länkar Martin Winberg på LinkedIn 56K Digital (webbsida) Googles dokumentation om consent mode - Google (artikel) Top 10 questions about Google’s Consent Mode v2 - Cookieinformation (artikel) Setting up UET for consent mode - Microsoft (artikel) Microsoft Clarity (verktyg) Googles dokumentation kring Key Events i GA4 - Google (artikel) Key Events and Conversions in Google Analytics: What's new - Google (YouTube) A new path for Privacy Sandbox on the web - Google (artikel) Troubleshoot tag issues with Tag Diagnostics - Google (artikel) What's new in Google Analytics - Google - Changelog (artikel) Confetti (samarbete) Conversion Jam - kampanjkod TONY (samarbete)
    --------  
    51:13
  • Bli mer produktiv som marknadsförare med struktur och fokus – Oskar Eklind #132
    Avsnitt 132 med Oskar Eklind om hur marknadsförare kan bli mer produktiva, planera bättre, hitta fokus och stressa mindre. Du får i avsnittet höra om allt från hur Oskar ser på produktivitet och varför han blev så intresserad av ämnet. Till hur han ser att marknadsförare kan lösa många av de utmaningar som stör vårt fokus. Och hur marknadsförare kan bli mer produktiva. Du får dessutom höra om: Hur vi skapar fokustid och får gjort det viktiga Problemet med att alltid vara tillgänglig Hur vi får bukt med våra kalendrar och alla möten Varför ett projekthanteringsverktyg är så viktigt Och hur Oskar själv planerar sina veckor och dagar Om gästen Oskar Eklind är marknadsföraren och inhousebyråchefen på Storytel som blev produktivitetsexpert. Eller Struktur- och Fokus-PT som han själv säger. Han hjälper idag personer och team att skapa struktur, bli mer produktiva och fokuserade. Oskar utbildar i och föreläser om produktivitet. Han har också skapat Fokuskursen för egenföretagare, ledare och team. Tidsstämplar [2:15] Produktivitet, TBE och hjärntrötthet [6:34] Produktivitets-utmaningar för marknadsförare [13:49] Uppgifter från olika håll, kalendrar och möten [19:54] Chatt-verktyg och öppna kontorslandskap [24:08] Projekthanterinsverktyg och app-tips [35:10] Skärmklipp och weekly review [39:11] Bli mer produktiv som marknadsförare [45:36] Veckoplanering, time blocking och struktur Länkar Oskar Eklind på LinkedIn Oskar Eklind på YouTube Oskars webbsida Fokuskursen Endel - Bakgrundsmusik för ökat fokus + timer (app) Notion (verktyg) Asana (verktyg) Todoist (verktyg) Clickup (verktyg) Dear Manager, You’re Holding Too Many Meetings - HBR (artikel) Communication Overload: Our research shows most workers can’t go 6 minutes without checking email or IM - Rescue Time (artikel) Why Multitasking Is Bad for You - Time (artikel) How Context Switching Sabotages Your Productivity - Todoist (artikel) Time Blocking — Your Complete Guide to More Focused Work - Todoist (artikel) Mynewsdesk (samarbete)
    --------  
    53:36
  • Googles läcka av sök-dokumentation och vad den betyder för SEO – Pontus Vippelius #131
    Avsnitt 131 med Pontus Vippelius på AdRelevance där vi pratar om den API-dokumentation som läckte i maj kring Googles sök och det innebär. Du får höra allt från vad dokumentation innehåller och hur det kommer sig att den läckte. Till viktiga insikter, vad vi marknadsförare kan lära oss och vad vi borde sluta göra. Samt börja göra och göra mer av. Du får dessutom höra om: Hur Rand Fishkin nu har fått upprättelse Flera osanningar från Google har avslöjats Vad NavBoost är och varför det är viktigt Att Google använder Chrome-data Och hur SEO-communityn har reagerat Om gästen Pontus Vippelius (fd Karlsson) är Head of SEO på AdRelevance och har över 13 års erfarenhet inom SEO både från Sverige och globalt. Han har bred erfarenhet inom SEO och jobbar mycket med innovativa SEO-processer, men har också djupdykt inom semantisk SEO och topical authority. Idag jobbar Pontus framförallt med SEO för e-handlare. Tidsstämplar [2:40] Vad det är för typ av dokumentation [5:43] Pontus reaktion och Googles lögner [14:01] Navboost och andra viktiga saker i läckan [19:00] Chrome-, clickstream- och klick-data [26:36] Överraskningar, länkar och mentions [32:55] Saker att börja göra och göra mer av framöver [43:09] Och vad vi ska sluta göra enligt läckan [46:18] Viktiga delar för SEO-strategier framöver Länkar Pontus Vippelius (fd Karlsson) på LinkedIn AdRelevance webbsida An Anonymous Source Shared Thousands of Leaked Google Search API Documents with Me; Everyone in SEO Should See Them - SparkToro / Rand Fishkin (artikel) Secrets from the Algorithm: Google Search’s Internal Engineering Documentation Has Leaked - iPull Rank (artikel) SparkToro Office Hours: Google Search Leak with Mike King and Rand Fishkin - YouTube (video) The biggest findings in the Google Search leak - The Verge (artikel) Unpacking Google’s massive search documentation leak - Search Engine Land (artikel) Erfan Azimi: Leaked Google Ranking Factors (Public Statement) - Rand Fishkin, Mike King - YouTube (video) The SEO That LEAKED The Google Algo - Erfan Azimi Interview - YouTube (video) Digitalenta (samarbete)
    --------  
    50:57

Fler podcasts i Näringsliv

Om Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund

Podcast-webbplats

Lyssna på Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund, Den nya ekonomin och många andra poddar från världens alla hörn med radio.se-appen

Hämta den kostnadsfria radio.se-appen

  • Bokmärk stationer och podcasts
  • Strömma via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Stödjer Carplay & Android Auto
  • Många andra appfunktioner
Radio
Sociala nätverk
v6.28.0 | © 2007-2024 radio.de GmbH
Generated: 11/18/2024 - 5:35:35 PM