Powered by RND
PoddsändningarNäringslivSmarketingpodden - Growth by Smarketing
Lyssna på Smarketingpodden - Growth by Smarketing i appen
Lyssna på Smarketingpodden - Growth by Smarketing i appen
(2 266)(249 698)
Spara kanal
väckarklocka
Sleeptimer

Smarketingpodden - Growth by Smarketing

Podcast Smarketingpodden - Growth by Smarketing
Smarketingpodden
Smarketingpodden är en inspirations-podd för dig som delar vår passion för modern försäljning och marknadsföring. Att få sälj och marknad att jobba som ett team...
Mer

Tillgängliga avsnitt

5 resultat 80
  • Avsnitt 80 - Sales Development är länken som får Smarketing att fungera!
    Att generera leads är inte helt enkelt. Det tar tid och kräver fokus! En viktig del i att få leads-genereringen att fungera är kvalificeringen. Du behöver kunna skapa dialoger och möten som leder till affär. Här har rollen som SDR, Sales Development Representative blivit allt vanligare inom B2B-försäljning och det är en av de viktigaste delarna i din sälj-process om du vill få till en Smarketing-funktion fullt ut. I detta avsnitt dyker Niloo Lopez, VD och grundare av Smarkify, ner i frågan om SDR som länken mellan sälj och marknad i högpresterande Smarketing-team. Hon går igenom huvudsakliga ansvarsområden, timing för rollen och ger sina bästa tips på hur du nyttjar denna funktion fullt ut i din organisation.
    --------  
    18:36
  • Avsnitt 79 - Hur lång tid tar det att generera kvalitativa leads?
    För många B2B-bolag är behovet av fler, och framför allt bättre, leads viktigare än någonsin. Kvalitativa leads stärker din försäljnings-pipe och driver försäljningen framåt. Men tyvärr finns det inget magiskt trollspö som marknadsteamet kan vifta med för att få fram mängder med kvalitativa leads nu, nu, NU! Så hur lång tid tar det då? Ja, det beror såklart på. Men i detta avsnitt dyker Niloo Lopez, VD och grundare av Smarkify, ner i frågan och går igenom olika faktorer som påverkar hur lång tid det tar att generera kvalitativa leads. Hon ger dig även sina bästa tips på hur marknadsteamet bör jobba för att korta ner den här tiden så mycket som möjligt.
    --------  
    27:48
  • Avsnitt 78 - 6 steg till en affärsdrivande marknadsplan
    Det är många som sitter och planerar marknadsinsatserna för nästa år just nu. Oavsett om du tagit fram många marknadsplaner tidigare eller om du sitter med din allra första plan så är vår rekommendation att den ska vara affärsdrivande. Om du vill få konkreta tips på hur du kopplar ihop marknadsplanen med era affärsmål och vart du ska börja så får du inte missa detta avsnitt! Alexandra Waldersten, Digital strateg på Smarkify, ger dig 6 konkreta steg som bygger din affärsdrivande marknadsplan. Tillsammans med Niloo går hon igenom vad planen bör innehålla och hur du ska tänka för att den ska en tydlig koppling till era mål som bolag.  Programledare är Niloo Lopez, VD och grundare av Smarkify.    TIPS! Här hittar du vår checklista i textformat: Checklista: 6 enkla steg för att skriva en marknadsplan
    --------  
    29:13
  • Avsnitt 77 - Så får marknadschefen inflytande i ledningsgruppen
    Marknads roll har växt enormt med den digitala köpresan och AI:snabba utveckling och är en väsentlig del av ett bolags tillväxt. Trots detta är marknad ofta den första avdelningen som drabbas av nedskärningar i budget och personal när tiderna blir tuffa – vilket är motsatsen till vad som borde hända. I detta avsnitt diskuterar Niloo Lopez vi varför marknad borde ha en självklar plats i styrelserummet, och vad du som marknadschef kan göra för ta den platsen. Trots marknads kritiska roll för affärsmodellen och företagets framgång, är de sällan representerade på högsta nivå. Så, hur kan vi förändra det?  
    --------  
    20:31
  • Avsnitt 76: 3 förmågor som skiljer snabbväxande bolag från branschkollegor
    Att skapa ett snabbväxande företag handlar om mer än bara en bra idé. I det senaste avsnittet av Smarketingpodden delar Niloo Lopez med sig av de tre förmågorna som verkligen gör skillnad mellan framgång och medelmåttighet! Attrahera nya kunder Öka LTV Minska churn I avsnittet går Niloo igenom hur du kan använda inbound- och outbound för att attrahera nya kunder på ett hållbart sätt, samt hur du kan segmentera och arbeta semi-account based för att nå rätt målgrupper. För att öka kundlivstidsvärdet (LTV) delar Niloo insikter om effektiv onboarding, hur du bygger långvariga kundrelationer och optimerar merförsäljning.   Till sist diskuterar hon strategier för att minska churn, från att snabbt aktivera nya kunder till att stärka din kundsupport och bygga engagerande communities. Ta del av konkreta tips och insikter som hjälper dig att ta ditt företag till nästa nivå – utan att tappa farten!
    --------  
    24:39

Fler podcasts i Näringsliv

Om Smarketingpodden - Growth by Smarketing

Podcast-webbplats

Lyssna på Smarketingpodden - Growth by Smarketing, Börspodden och många andra poddar från världens alla hörn med radio.se-appen

Hämta den kostnadsfria radio.se-appen

  • Bokmärk stationer och podcasts
  • Strömma via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Stödjer Carplay & Android Auto
  • Många andra appfunktioner
Radio
Sociala nätverk
v6.28.0 | © 2007-2024 radio.de GmbH
Generated: 11/18/2024 - 5:50:58 PM