Powered by RND
PoddsändningarNäringslivMarknadsföring som säljer med Erik Modig
Lyssna på Marknadsföring som säljer med Erik Modig i appen
Lyssna på Marknadsföring som säljer med Erik Modig i appen
(2 266)(249 698)
Spara kanal
väckarklocka
Sleeptimer

Marknadsföring som säljer med Erik Modig

Podcast Marknadsföring som säljer med Erik Modig
Erik Modig
Erik Modig söker svaret på hur du uppnår högsta möjliga effekt och effektivitet med dina marknadsföringsinvesteringar. I första säsongen möter Erik tio VD:ar på...

Tillgängliga avsnitt

5 resultat 10
  • Så lyckas ni med byråsamarbetet - Emma Thorp, VD Publicis
    Varför lyckas vissa företag bättre med byråsamarbetet? är frågan Erik Modig diskuterar med Emma Thorp, VD på Publicis i detta avsnitt. De diskuterar också hur man leder en byrå, vad som är avgörande för dess framgång och hur man går tillväga när det behövs en turnaround.    Med lång erfarenhet från mediebranschen vet Emma Thorp vad som krävs för att lyckas. Hon är inte bara en frekvent deltagare i jurys i Sverige och runt om i världen utan van att ta emot priser. Hennes arbete på Publicis har lett till både nominering som Årets VD samt vinnare av Stora Kommunikationspriset 2022.    Läs mer om Publicis här: https://www.publicis.com/
    --------  
    29:34
  • Så lyckas ni stå ut från mängden - Andreas Dahlqvist, VD Nord DDB
    Reklam är viktigare än någonsin – om den är utförd på rätt sätt. I det här avsnittet diskuterar Erik Modig med Andreas Dahlqvist, VD på NORD DDB, vad rätt sätt egentligen är. Tillsammans går de igenom hur bolag kan lyckas skapa kommunikation som står ut och som förflyttar kundernas uppfattningar om varumärket; de ger exempel på vad som kännetecknar framgångsrik kommunikation, samt ger svar på hur du skapar förutsättningarna för att lyckas.    Andreas Dahlqvist har under sina tjugo år i branschen mer eller mindre prenumererat på såväl utmärkelser för framgångsrika kampanjer som platser i reklamjurys världen över. Av AdAge blev han listad som Top 50 på listan över “innovators and category-definers”. Anledningen är förmodligen Andreas förmåga att konsekvent tänka nytt, både för byrån och för sina kunder. Med en bakgrund som creative director håller han sig alltid nära skapandet, tänkandet och reklamen. Läs mer om NORD DDB här: https://nordddb.com/
    --------  
    49:37
  • Så lyckas ni med sports marketing - Andreas Ottermark, VD ISP Sports Marketing
    Hur går företag från sponsring till partnerskap? Idag utgörs samarbeten med förbund, ligor, klubbar och evenemang inom sport av så mycket mer än exponering och biljetter. I avsnittet pratar Erik Modig med Andreas Ottermark, vd för sports marketing byrån ISP om hur företag som engagerar sig i sporten lyckas skapa långsiktiga samarbeten och marknadsföringseffekter. Här utlovas konkreta tips och vägledning.   Andreas Ottermark tog för ca tio år sen över det sen trettio år tillbaka etablerade sports marketing bolaget ISP och har sen dess mångdubblat omsättningen och gjort bolaget till en av de ledande byråerna inom sports marketing. De jobbar med Sveriges största rättigheter och partners och tar utvecklingen konstant framåt. Läs mer om ISP här: https://www.isp-sport.se/
    --------  
    33:38
  • Så lyckas ni med PR och kommunikation - Malin Severin, VD Prime Weber Shandwick
    Den som vet mest kommer att kommunicera bäst! Citatet summerar bra den filosofi som Malin Severin, VD Prime Weber Shandwick, för fram som receptet bakom framgångsrik PR och kommunikation. Tillsammans med Erik Modig diskuterar Malin vikten av ordentlig omvärldsanalys samt intern buy-in från alla stakeholders för att lyckas skapa kommunikation som når ut och påverkar kunder och samhället. Här får ni tips för hur ni lyckas få den uppmärksamhet som ni förtjänar.    Om gästen:  Malin Severin har varit på VD-stolen hos Prime Weber Shandwick i ett år men startade sin resa med Prime och United Minds för över tio år sen. Malin har därmed lång erfarenhet från marknadskommunikation, förändringskommunikation och strategiarbete och har vunnit priser i bland annat Cannes Lions. Hon spelade en viktig roll i utvecklingen av United Minds, vilket speglar hennes syn att kommunikation grundar sig på ordentlig analys och insikter.   Mer om Prime Weber Shandwick:  https://primewebershandwick.com/
    --------  
    26:30
  • Så lyckas ni med datadriven marknadsföring - Matilda Jansson, VD Precis Digital
    Hur överlever och excellerar datadrivna marknadsförare efter GDPR? Det är frågan som Matilda Jansson, VD på Precis Digitalt ägnat sin tid åt att besvara de senaste åren. Tillsammans med Erik Modig gräver de djupare i dagens utmaningar för datadriven marknadsföring för att hitta receptet bakom de bolag som lyckas. Här får ni höra Matilda berätta om hennes syn på hur du lyckas när förutsättningarna ständigt förändras.    Om gästen Matilda Jansson är analytikern som gått till att bli VD för en av Sveriges snabbast växande byråer. Med flera år på kundsidan, som ansvarig för digital marknadsföring, har hon framgångsrikt gått över till Precis Digital. Efter att återhämtat sig från sin GDPR ångest är det fokus på alla nya möjligheter även om spelplanen har förändrats och samarbetet med kunder blivit viktigare än någonsin.    Här finner ni mer information om Precis Digital: https://www.precisdigital.com/
    --------  
    31:10

Fler podcasts i NäringslivFler podcasts i Näringsliv

Om Marknadsföring som säljer med Erik Modig

Erik Modig söker svaret på hur du uppnår högsta möjliga effekt och effektivitet med dina marknadsföringsinvesteringar. I första säsongen möter Erik tio VD:ar på olika marknadsföringsbyråer för att mjölka dem på deras bästa tips för hur man lyckas med deras specifika typ av marknadsföring. Gästerna går igenom hur du lyckas med reklam, PR, digitalt, automation, sponsring, growth, media, upplevelser, personalisering, varumärke och annat som bidrar till tillväxt på kort och lång sikt. Lär dig hur du får ut det mesta möjliga från alla olika typer av byråer. Podcasten är för dig i ledningsgrupp som vill lära dig mer om området, eller för dig som är chef/har chefsambitioner inom marknadsföring.
Podcast-webbplats

Lyssna på Marknadsföring som säljer med Erik Modig, Di Morgonkoll och många andra poddar från världens alla hörn med radio.se-appen

Hämta den kostnadsfria radio.se-appen

  • Bokmärk stationer och podcasts
  • Strömma via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Stödjer Carplay & Android Auto
  • Många andra appfunktioner
Sociala nätverk
v7.5.1 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 1/30/2025 - 7:02:08 PM